Skoro sięgasz po tę książkę, to zapewne jesteś rodzicem, opiekunem, nauczycielem lub terapeutą dziecka z ADHD. Najprawdopodobniej też masz świadomość, jak bardzo wyjątkowe są te dzieci. Bo w gruncie rzeczy mają one szczególne zdolności. Wyróżniają się niezrównaną kreatywnością, wrażliwością i humorem.
Wysyłka:
Już jutro!
Dostępność:
Średnia ilość
Opis
Skoro sięgasz po tę książkę, to zapewne jesteś rodzicem, opiekunem, nauczycielem lub terapeutą dziecka z ADHD. Najprawdopodobniej też masz świadomość, jak bardzo wyjątkowe są te dzieci. Bo w gruncie rzeczy mają one szczególne zdolności. Wyróżniają się niezrównaną kreatywnością, wrażliwością i humorem.
Niestety dzieci z ADHD na pewnym poziomie zdają sobie sprawę ze swoich ograniczeń i mogą wchodzić w życie z negatywnym obrazem własnej osoby – a takie postrzeganie siebie nie pomaga w rozwoju. Dlatego trzeba je wzmacniać i dodawać im pewności siebie. Kelli Miller pomoże twojemu dziecku zrozumieć, że ADHD wcale nie jest defektem czy wadą, a przy zastosowaniu odpowiednich narzędzi może okazać się atutem. Autorka proponuje 60 rozmaitych ćwiczeń, gier i zabaw służących pracy nad różnymi aspektami ADHD, od samokontroli i organizacji po wyrażanie własnych potrzeb i budowanie wiary w siebie.
Dzięki tej książce twoje dziecko:
• zrozumie, czym jest ADHD;
• pozna swoje mocne i słabe strony;
• dowie się, jak radzić sobie z trudnymi emocjami;
• pozna sposoby na skupienie uwagi, samokontrolę i podejmowanie dobrych decyzji;
• nauczy się planowania, komunikowania i wyrażania swoich potrzeb;
• uwierzy w siebie i w to, że może osiągnąć sukces.
Dzieci z ADHD potrzebują leczenia, terapii i wsparcia przez kilkanaście lat. Ta ważna i niestety trudna do wprowadzenia w życie zasada nie tylko daje im szansę na wejście w dorosłość bez powikłań w postaci zaburzeń zachowania, depresji czy uzależnień, ale także pozwala na wykorzystanie posiadanych zdolności i uzyskanie dobrego wykształcenia. Jak w leczeniu każdego przewlekłego problemu zdrowotnego, tak samo w przypadku ADHD istotna jest kompleksowość oddziaływań. W leczeniu cukrzycy obok zażywania leków i stosowania diety ważny jest styl życia czy uprawianie sportu. W przypadku ADHD oprócz leków, terapii, pracy rodziców w domu i nauczycieli w szkole konieczne jest pokazywanie dzieciom ich mocnych stron i uczenie ich przezwyciężania trudności, a także wzmacnianie samooceny.
Książka Kelli Miller pomoże zarówno rodzicom, jak i terapeutom rozmawiać z dzieckiem o ADHD i wspierać je. Jest niczym zbiór przepisów terapeutycznych, który można potraktować jako całościowy program, ale także jako źródło, do którego wraca się wielokrotnie w razie potrzeby. Autorka opisuje wiele pomysłów do pracy nad samooceną, nad lubieniem i akceptowaniem siebie. Nad dostrzeżeniem, że każdy z nas jest wyjątkowy, wiele potrafi, ma umiejętności, które warto rozwijać. Nad rozpoznaniem swoich problemów z koncentracją, nadruchliwością czy nadmierną impulsywnością. Podpowiada też, jak sobie radzić z tymi problemami. Uczy rozpoznawać i oswajać emocje. Są to ważne i pomocne umiejętności, które warto ćwiczyć. dr n. med. Artur Kołakowski specjalista psychiatrii dzieci i młodzieży, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny, superwizor ADHD jest wyzwaniem, które dotyczy wielu dzieci. Niemalże w każdej klasie możemy spotkać co najmniej jednego ucznia z taką diagnozą.
Dzięki badaniom wiemy, że ADHD wiąże się z odmienną ścieżką rozwoju mózgu, która sprawia, że mózg działa inaczej – może powodować trudności w koncentracji, dużą aktywność, szybkie podejmowanie decyzji. Inne działanie nie oznacza jednak działania gorszego, o czym przypomina autorka tej książki. ADHD może być atutem oraz wiązać się z kreatywnością, wrażliwością i humorem, jeśli tylko nauczymy dotknięty nim mózg działania w świecie osób neurotypowych. Jak dobrze dobrane okulary pomagają, gdy ma się wadę wzroku, tak wiedza i odpowiednie umiejętności pomagają lepiej sobie radzić z objawami ADHD. Zamieszczone w tej książce proste, przemyślane gry i zabawy, w połączeniu ze wspierającą młodego czytelnika psychoedukacją, pozwalają dziecku opanować takie umiejętności. Karolina Ziegart-Sadowska psycholożka, certyfikowana psychoterapeutka poznawczo-behawioralna
Skoro sięgasz po tę książkę, to zapewne jesteś rodzicem, opiekunem, nauczycielem lub terapeutą dziecka z ADHD. Najprawdopodobniej też masz świadomość, jak bardzo wyjątkowe są te dzieci. Bo w gruncie rzeczy mają one szczególne zdolności. Wyróżniają się niezrównaną kreatywnością, wrażliwością i humorem.
Niestety dzieci z ADHD na pewnym poziomie zdają sobie sprawę ze swoich ograniczeń i mogą wchodzić w życie z negatywnym obrazem własnej osoby – a takie postrzeganie siebie nie pomaga w rozwoju. Dlatego trzeba je wzmacniać i dodawać im pewności siebie. Kelli Miller pomoże twojemu dziecku zrozumieć, że ADHD wcale nie jest defektem czy wadą, a przy zastosowaniu odpowiednich narzędzi może okazać się atutem. Autorka proponuje 60 rozmaitych ćwiczeń, gier i zabaw służących pracy nad różnymi aspektami ADHD, od samokontroli i organizacji po wyrażanie własnych potrzeb i budowanie wiary w siebie.
Dzięki tej książce twoje dziecko:
• zrozumie, czym jest ADHD;
• pozna swoje mocne i słabe strony;
• dowie się, jak radzić sobie z trudnymi emocjami;
• pozna sposoby na skupienie uwagi, samokontrolę i podejmowanie dobrych decyzji;
• nauczy się planowania, komunikowania i wyrażania swoich potrzeb;
• uwierzy w siebie i w to, że może osiągnąć sukces.
Dzieci z ADHD potrzebują leczenia, terapii i wsparcia przez kilkanaście lat. Ta ważna i niestety trudna do wprowadzenia w życie zasada nie tylko daje im szansę na wejście w dorosłość bez powikłań w postaci zaburzeń zachowania, depresji czy uzależnień, ale także pozwala na wykorzystanie posiadanych zdolności i uzyskanie dobrego wykształcenia. Jak w leczeniu każdego przewlekłego problemu zdrowotnego, tak samo w przypadku ADHD istotna jest kompleksowość oddziaływań. W leczeniu cukrzycy obok zażywania leków i stosowania diety ważny jest styl życia czy uprawianie sportu. W przypadku ADHD oprócz leków, terapii, pracy rodziców w domu i nauczycieli w szkole konieczne jest pokazywanie dzieciom ich mocnych stron i uczenie ich przezwyciężania trudności, a także wzmacnianie samooceny.
Książka Kelli Miller pomoże zarówno rodzicom, jak i terapeutom rozmawiać z dzieckiem o ADHD i wspierać je. Jest niczym zbiór przepisów terapeutycznych, który można potraktować jako całościowy program, ale także jako źródło, do którego wraca się wielokrotnie w razie potrzeby. Autorka opisuje wiele pomysłów do pracy nad samooceną, nad lubieniem i akceptowaniem siebie. Nad dostrzeżeniem, że każdy z nas jest wyjątkowy, wiele potrafi, ma umiejętności, które warto rozwijać. Nad rozpoznaniem swoich problemów z koncentracją, nadruchliwością czy nadmierną impulsywnością. Podpowiada też, jak sobie radzić z tymi problemami. Uczy rozpoznawać i oswajać emocje. Są to ważne i pomocne umiejętności, które warto ćwiczyć. dr n. med. Artur Kołakowski specjalista psychiatrii dzieci i młodzieży, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny, superwizor ADHD jest wyzwaniem, które dotyczy wielu dzieci. Niemalże w każdej klasie możemy spotkać co najmniej jednego ucznia z taką diagnozą.
Dzięki badaniom wiemy, że ADHD wiąże się z odmienną ścieżką rozwoju mózgu, która sprawia, że mózg działa inaczej – może powodować trudności w koncentracji, dużą aktywność, szybkie podejmowanie decyzji. Inne działanie nie oznacza jednak działania gorszego, o czym przypomina autorka tej książki. ADHD może być atutem oraz wiązać się z kreatywnością, wrażliwością i humorem, jeśli tylko nauczymy dotknięty nim mózg działania w świecie osób neurotypowych. Jak dobrze dobrane okulary pomagają, gdy ma się wadę wzroku, tak wiedza i odpowiednie umiejętności pomagają lepiej sobie radzić z objawami ADHD. Zamieszczone w tej książce proste, przemyślane gry i zabawy, w połączeniu ze wspierającą młodego czytelnika psychoedukacją, pozwalają dziecku opanować takie umiejętności. Karolina Ziegart-Sadowska psycholożka, certyfikowana psychoterapeutka poznawczo-behawioralna
Autor: | Miller Kelli |
---|---|
ISBN: | 9788364565816 |
Rok wydania: | 2022 |
Wydawca: | GWP |
Języki: | polski |
Temat: | PS |
Ilość stron: | 139 |
Waga: | 0.34 |
Format: | 19.5x24.5cm |
Oprawa: | Miękka ze skrzydełkami |
Język oryginalny: | angielski |
Oryginalny Tytuł: | Thriving with ADHD |
Więcej z Psychologicznie.pl
Dodatkowe informacje
Opinie klientów
psychologicznie.pl
Dołącz do naszego newslettera i otrzymuj najświeższe informacje o psychologii i zdrowiu psychicznym
Pliki cookies i prywatność
Używamy plików cookies w celach marketingowych i statystycznych. Korzystamy z nich, aby zapewnić jak najlepsze doświadczenia użytkownika. W każdej chwili możesz edytować swoje ustawienia plików cookies. Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z naszą polityką prywatności
Pliki cookies i prywatność
Używamy plików cookie, aby pomóc Ci w sprawnej nawigacji i wykonywaniu niektórych funkcji. Poniżej znajdziesz szczegółowe informacje o wszystkich plikach cookie w każdej kategorii zgody. Pliki cookie, które są sklasyfikowane jako „Niezbędne”, są przechowywane w Twojej przeglądarce, ponieważ są niezbędne do umożliwienia podstawowych funkcji witryny. Używamy również plików cookie stron trzecich, które pomagają nam analizować, w jaki sposób korzystasz z tej witryny, przechowywać Twoje preferencje oraz dostarczać treści i reklamy, które są dla Ciebie odpowiednie. Te pliki cookie będą przechowywane w Twojej przeglądarce tylko za Twoją uprzednią zgodą. Możesz włączyć lub wyłączyć niektóre lub wszystkie te pliki cookie, ale wyłączenie niektórych z nich może wpłynąć na jakość korzystania ze strony.
Niezbędne pliki cookies
Niezbędne pliki cookies są wymagane do działania podstawowych funkcji tej witryny. Jest to na przykład zapewnienie bezpiecznego logowania. Niezbędne pliki cookies nie przechowują żadnych danych osobowych.
Cookie |
Domena | Ścieżka | Typ | Ważność |
Opis |
---|---|---|---|---|---|
XSRF-TOKEN | psychologicznie.pl | / | Niezbędne |
2 godziny |
Ten plik cookie został napisany, aby pomóc w bezpieczeństwie witryny w zapobieganiu atakom typu Cross-Site Request Forgery. |
_GRECAPTCHA | www.google.com | /recaptcha | Niezbędne | 6 miesięcy |
Google reCAPTCHA ustawia niezbędny plik cookie (_GRECAPTCHA) podczas wykonywania w celu zapewnienia analizy ryzyka. |
_GRECAPTCHA cookie was first detected on: https://psychologicznie.pl/ | |||||
PHPSESSID | psychologicznie.pl | / | Niezbędne | Sesja | Plik cookie generowany przez aplikacje oparte na języku PHP. Jest to identyfikator ogólnego przeznaczenia używany do obsługi zmiennych sesji użytkownika. Zwykle jest to liczba generowana losowo, sposób jej wykorzystania może być specyficzny dla witryny, ale dobrym przykładem jest utrzymywanie statusu zalogowania użytkownika między stronami. |
__stripe_mid | .psychologicznie.pl | / | Niezbędne | 1 rok |
This cookie is associated with Calendly, a Meeting Schedulers that some websites employ. This cookie allows the meeting scheduler to function within the website. |
__stripe_sid | .psychologicznie.pl | / | Niezbędne | 30 minut | This cookie is associated with Calendly, a Meeting Schedulers that some websites employ. This cookie allows the meeting scheduler to function within the website. |
psychologicznie_session | psychologicznie.pl | / | Niezbędne | 2 godziny |
|
m | m.stripe.com | / | Niezbędne | 13 miesięcy |
|
lastplace | psychologicznie.pl | / | Niezbędne | 1 dzień |
Analityczne pliki cookies
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje na temat wskaźników, takich jak liczba odwiedzających, współczynnik odrzuceń, źródło ruchu itp.
Cookie |
Domena | Ścieżka | Typ | Ważność |
Opis |
---|---|---|---|---|---|
_ga | .google.com | / | Analityczne |
2 lata | Służy do rozróżniania użytkowników. |
_ga_"identyfikator-kontenera" | .google.com |
/ | Analityczne | 2 lata | Służy do przechowywania stanu sesji. |
_hjSessionUser_{site_id} | / | Cookie | 1 rok | Ustawiany, gdy użytkownik po raz pierwszy wyląduje na stronie. Utrwala identyfikator użytkownika Hotjar, który jest unikalny dla tej witryny. Hotjar nie śledzi użytkowników w różnych witrynach. Zapewnia, że dane z kolejnych wizyt w tej samej witrynie są przypisywane do tego samego identyfikatora użytkownika. Typ danych JSON. | |
_hjid | / | Cookie | 1 rok | Jest to stary plik cookie, którego już nie ustawiamy, ale jeśli użytkownik ma go niewygasłego w swojej przeglądarce, ponownie wykorzystamy jego wartość i przeniesiemy do _hjSessionUser_{site_id}. Ustawiany, gdy użytkownik po raz pierwszy wyląduje na stronie. Utrwala identyfikator użytkownika Hotjar, który jest unikalny dla tej witryny. Zapewnia, że dane z kolejnych wizyt w tej samej witrynie są przypisywane do tego samego identyfikatora użytkownika. Typ danych UUID. | |
_hjFirstSeen | / | Cookie | 30 minut, wydłużony w zależności od aktywności użytkownika | Identyfikuje pierwszą sesję nowego użytkownika. Używany przez filtry nagrywania do identyfikacji nowych sesji użytkowników. Typ danych boolean true/false. | |
_hjHasCachedUserAttributes | / | Cookie | - | Umożliwia nam sprawdzenie, czy zestaw danych w elemencie _hjUserAttributes Local Storage jest aktualny, czy nie. Typ danych boolean true/false. | |
_hjUserAttributesHash | / | Cookie | 2 minuty, przedłużany co 30 sekund | Pozwala nam dowiedzieć się, kiedy dowolny atrybut użytkownika uległ zmianie i wymaga aktualizacji. Typ danych Content hash. | |
_hjSession_{site_id} | / | Cookie | 30 minut, wydłużony w zależności od aktywności użytkownika | Przechowuje bieżące dane sesji. Zapewnia, że kolejne żądania w oknie sesji są przypisywane do tej samej sesji. Typ danych JSON. | |
_hjSessionTooLarge | / | Cookie | 1 godzina | Powoduje, że Hotjar przestaje zbierać dane, jeśli sesja staje się zbyt duża. Określane automatycznie przez sygnał z serwera, jeśli rozmiar sesji przekroczy limit. Typ danych boolean true/false. | |
_hjSessionResumed | / | Cookie | - | PUstawienie, kiedy sesja/nagranie jest ponownie łączone z serwerami Hotjar po zerwaniu połączenia. Typ danych boolean true/false. | |
_hjCookieTest | / | Cookie | Poniżej 100 ms, czas wygaśnięcia pliku cookie ustawiony na czas trwania sesji | Sprawdza, czy kod śledzenia Hotjar może używać plików cookie. Jeśli może, ustawiana jest wartość 1. Usuwany prawie natychmiast po utworzeniu. Typ danych boolean true/false. | |
_hjLocalStorageTest | / | Cookie | Poniżej 100 ms | Sprawdza, czy Hotjar Tracking Code może korzystać z Local Storage. Jeśli może, ustawiana jest wartość 1. Dane przechowywane w _hjLocalStorageTest nie mają czasu wygaśnięcia, ale są usuwane niemal natychmiast po ich utworzeniu. Typ danych boolean true/false. | |
_hjSessionStorageTest | / | Cookie | Poniżej 100 ms | Sprawdza, czy kod śledzenia Hotjar może korzystać z Session Storage. Jeśli może, ustawiana jest wartość 1. Dane przechowywane w _hjSessionStorageTest nie mają czasu wygaśnięcia, ale są usuwane niemal natychmiast po ich utworzeniu. Typ danych boolean true/false. | |
_hjIncludedInPageviewSample | / | Cookie | 2 minuty, przedłużany co 30 sekund | Ustawienie określające, czy użytkownik jest uwzględniony w próbkowaniu danych zdefiniowanym przez limit odsłon witryny. Typ danych boolean true/false. | |
_hjIncludedInSessionSample_{site_id} | / | Cookie | 2 minuty, przedłużany co 30 sekund | Ustawienie określające, czy użytkownik jest uwzględniony w próbkowaniu danych zdefiniowanym przez dzienny limit sesji witryny. Typ danych boolean true/false. | |
_hjAbsoluteSessionInProgress | / | Cookie | 30 minut, wydłużony w zależności od aktywności użytkownika | Służy do wykrywania pierwszej sesji odsłony użytkownika. Typ danych boolean true/false. | |
_hjTLDTest | / | Cookie | - | Próbujemy przechowywać plik cookie _hjTLDTest dla różnych alternatywnych podciągów URL, aż do niepowodzenia. Umożliwia nam próbę określenia najbardziej ogólnej ścieżki pliku cookie do użycia zamiast nazwy hosta strony. Oznacza to, że pliki cookie mogą być współdzielone w subdomenach (w stosownych przypadkach). Po tym sprawdzeniu plik cookie jest usuwany. Typ danych boolean true/false. | |
_hjClosedSurveyInvites | / | Cookie | 1 rok | Ustawiane, gdy użytkownik wchodzi w interakcję z modalem zaproszenia do ankiety. Zapewnia, że to samo zaproszenie nie pojawi się ponownie, jeśli zostało już wyświetlone. Lista identyfikatorów ankiet, zakodowanych w adresie URL. | |
_hjDonePolls | / | Cookie | 1 rok | Ustawiane, gdy użytkownik wypełni ankietę na miejscu. Zapewnia, że ta sama ankieta nie pojawi się ponownie, jeśli została już wypełniona. Lista identyfikatorów ankiet, zakodowanych w adresie URL. | |
_hjMinimizedPolls | / | Cookie | 1 rok | Ustawia, kiedy użytkownik minimalizuje ankietę w witrynie. Zapewnia, że ankieta pozostaje zminimalizowana, gdy użytkownik porusza się po witrynie. Lista identyfikatorów ankiet, zakodowanych w adresie URL. | |
_hjShownFeedbackMessage | / | Cookie | 1 dzień | Ustawiane, gdy użytkownik zminimalizuje lub zakończy widżet opinii. Zapewnia, że widżet opinii zostanie załadowany jako zminimalizowany, jeśli użytkownik przejdzie do innej strony, na której jest ustawiony na wyświetlanie. Typ danych logiczna prawda/fałsz. | |