Ile razy zgodziłeś się spełnić czyjąś prośbę, nawet się nad tym nie zastanawiając? Ile razy żałowałeś, że zgłosiłeś się do realizacji jakiegoś zadania, i zastanawiałeś się, co cię do tego podkusiło? Jak często mówisz „tak” tylko po to, żeby sprawić komuś przyjemność? Albo uniknąć kłopotów? Albo dlatego, że „tak” stało się twoją automatyczną odpowiedzią na wszystko?
Wysyłka:
Już jutro!
Dostępność:
Duża ilość
Opis
Ile razy zgodziłeś się spełnić czyjąś prośbę, nawet się nad tym nie zastanawiając?
Ile razy żałowałeś, że zgłosiłeś się do realizacji jakiegoś zadania, i zastanawiałeś się, co cię do tego podkusiło?
Jak często mówisz „tak” tylko po to, żeby sprawić komuś przyjemność? Albo uniknąć kłopotów? Albo dlatego, że „tak” stało się twoją automatyczną odpowiedzią na wszystko?
Droga esencjalizmu nie polega na powzięciu postanowienia noworocznego, by częściej mówić „nie”, zmniejszyć ilość napływającej korespondencji albo opanować nową strategię zarządzania czasem. Chodzi w niej o to, żeby jak najczęściej zatrzymywać się i odpowiadać sobie na pytanie, czy inwestujemy swoje siły i zasoby w odpowiednie przedsięwzięcia. Esencjalista nie robi więcej w krótszym czasie. Esencjalista robi tylko właściwe rzeczy.
Czy kiedykolwiek miałeś wrażenie, że rozmieniasz się na drobne?
Czy czujesz się przepracowany i jednocześnie mało użyteczny?
Czy często jesteś zajęty, ale nie produktywny?
Czy czujesz się tak, jakby inni ludzie nieustannie kradli twój czas?
Jeżeli odpowiedziałeś twierdząco na którekolwiek z powyższych pytań – wejdź na drogę esencjalizmu. Jeżeli sam nie ustalisz priorytetów w swoim życiu, ktoś inny zrobi to za ciebie. Esencjalizm to coś więcej niż strategia zarządzania czasem czy zwiększanie produktywności. To systematyczne i metodyczne rozpoznawanie najważniejszych rzeczy, eliminowanie zbędnych i skupianie się na najistotniejszych kwestiach. Chodzi o to, żeby robić mniej, ale lepiej, i to w każdej dziedzinie życia. Esencjalizm to filozofia życia, której czas właśnie nadszedł.
Przedsiębiorcy odnoszą sukcesy, gdy wybierają odpowiednie projekty we właściwym momencie i realizują je w należyty sposób. Aby to osiągnąć, muszą być dobrzy w odrzucaniu wszystkich innych pomysłów. Autor Esencjalisty w sposób zwięzły i czytelny radzi, jak określić, co jest dla ciebie najważniejsze, i jak gospodarować energią, żeby przyniosło ci to najwięcej korzyści.
Reid Hoffman, współzałożyciel i prezes LinkedIn oraz autor bestsellera z pierwszego miejsca listy „New York Timesa” zatytułowanego Jesteś start-upem. Esencjalista zawiera klucz do rozwiązania jednej z największych życiowych zagadek: „Jak robić mniej, ale osiągać więcej?”. To bardzo aktualna i ważna lektura dla każdego, kto czuje się przytłoczony zobowiązaniami, przeciążony i przepracowany. Słowem, dla każdego. Zmieniła mój sposób myślenia o priorytetach. Gdyby więcej liderów przyjęło opisaną w tej książce filozofię, nasza praca i życie byłyby mniej stresujące, za to bardziej produktywne. Dlatego rzuć to, czym się aktualnie zajmujesz, i zabierz się za czytanie.
Adam Grant, wykładowca Wharton School i autor książki Buntownicy. Kreatywni liderzy zmieniają świat Większość z tego, co istnieje we wszechświecie – naszych działań oraz wszystkich innych sił, zasobów i idei – ma bardzo małą wartość i nie przynosi prawie żadnych rezultatów. Z drugiej strony nieliczne rzeczy działają fantastycznie i mają ogromne znaczenie. Richard Koch, autor bestsellera Menedżer 80/20. Pracuj mniej, osiągaj więcej.
GREG McKEOWN przekazuje ludziom na całym świecie wiedzę na temat znaczenia esencjalizmu w życiu i w biznesie. Do współpracy zapraszają go Apple, Google, Facebook, LinkedIn, Salesforce.com, Symantec i Twitter. Należy do najpopularniejszych blogerów w serwisie „Harvard Business Review” oraz znajduje się na liście wpływowych ludzi (Influencers) serwisu LinkedIn. Jest Młodym Globalnym Liderem Światowego Forum Ekonomicznego. Posiada dyplom MBA Uniwersytetu Stanforda.
Ile razy zgodziłeś się spełnić czyjąś prośbę, nawet się nad tym nie zastanawiając?
Ile razy żałowałeś, że zgłosiłeś się do realizacji jakiegoś zadania, i zastanawiałeś się, co cię do tego podkusiło?
Jak często mówisz „tak” tylko po to, żeby sprawić komuś przyjemność? Albo uniknąć kłopotów? Albo dlatego, że „tak” stało się twoją automatyczną odpowiedzią na wszystko?
Droga esencjalizmu nie polega na powzięciu postanowienia noworocznego, by częściej mówić „nie”, zmniejszyć ilość napływającej korespondencji albo opanować nową strategię zarządzania czasem. Chodzi w niej o to, żeby jak najczęściej zatrzymywać się i odpowiadać sobie na pytanie, czy inwestujemy swoje siły i zasoby w odpowiednie przedsięwzięcia. Esencjalista nie robi więcej w krótszym czasie. Esencjalista robi tylko właściwe rzeczy.
Czy kiedykolwiek miałeś wrażenie, że rozmieniasz się na drobne?
Czy czujesz się przepracowany i jednocześnie mało użyteczny?
Czy często jesteś zajęty, ale nie produktywny?
Czy czujesz się tak, jakby inni ludzie nieustannie kradli twój czas?
Jeżeli odpowiedziałeś twierdząco na którekolwiek z powyższych pytań – wejdź na drogę esencjalizmu. Jeżeli sam nie ustalisz priorytetów w swoim życiu, ktoś inny zrobi to za ciebie. Esencjalizm to coś więcej niż strategia zarządzania czasem czy zwiększanie produktywności. To systematyczne i metodyczne rozpoznawanie najważniejszych rzeczy, eliminowanie zbędnych i skupianie się na najistotniejszych kwestiach. Chodzi o to, żeby robić mniej, ale lepiej, i to w każdej dziedzinie życia. Esencjalizm to filozofia życia, której czas właśnie nadszedł.
Przedsiębiorcy odnoszą sukcesy, gdy wybierają odpowiednie projekty we właściwym momencie i realizują je w należyty sposób. Aby to osiągnąć, muszą być dobrzy w odrzucaniu wszystkich innych pomysłów. Autor Esencjalisty w sposób zwięzły i czytelny radzi, jak określić, co jest dla ciebie najważniejsze, i jak gospodarować energią, żeby przyniosło ci to najwięcej korzyści.
Reid Hoffman, współzałożyciel i prezes LinkedIn oraz autor bestsellera z pierwszego miejsca listy „New York Timesa” zatytułowanego Jesteś start-upem. Esencjalista zawiera klucz do rozwiązania jednej z największych życiowych zagadek: „Jak robić mniej, ale osiągać więcej?”. To bardzo aktualna i ważna lektura dla każdego, kto czuje się przytłoczony zobowiązaniami, przeciążony i przepracowany. Słowem, dla każdego. Zmieniła mój sposób myślenia o priorytetach. Gdyby więcej liderów przyjęło opisaną w tej książce filozofię, nasza praca i życie byłyby mniej stresujące, za to bardziej produktywne. Dlatego rzuć to, czym się aktualnie zajmujesz, i zabierz się za czytanie.
Adam Grant, wykładowca Wharton School i autor książki Buntownicy. Kreatywni liderzy zmieniają świat Większość z tego, co istnieje we wszechświecie – naszych działań oraz wszystkich innych sił, zasobów i idei – ma bardzo małą wartość i nie przynosi prawie żadnych rezultatów. Z drugiej strony nieliczne rzeczy działają fantastycznie i mają ogromne znaczenie. Richard Koch, autor bestsellera Menedżer 80/20. Pracuj mniej, osiągaj więcej.
GREG McKEOWN przekazuje ludziom na całym świecie wiedzę na temat znaczenia esencjalizmu w życiu i w biznesie. Do współpracy zapraszają go Apple, Google, Facebook, LinkedIn, Salesforce.com, Symantec i Twitter. Należy do najpopularniejszych blogerów w serwisie „Harvard Business Review” oraz znajduje się na liście wpływowych ludzi (Influencers) serwisu LinkedIn. Jest Młodym Globalnym Liderem Światowego Forum Ekonomicznego. Posiada dyplom MBA Uniwersytetu Stanforda.
Autor: | McKeown Greg |
---|---|
ISBN: | 9788380877542 |
Rok wydania: | 2023 |
Wydawca: | MT Biznes |
Języki: | polski |
Temat: | EK |
Ilość stron: | 288 |
Waga: | 0.49 |
Format: | 14.0x22.0cm |
Oprawa: | Miękka ze skrzydełkami |
Język oryginalny: | angielski |
Oryginalny Tytuł: | Essentialism: The Disciplined Pursuit of Less |
Więcej z Psychologicznie.pl
Dodatkowe informacje
Opinie klientów
psychologicznie.pl
Dołącz do naszego newslettera i otrzymuj najświeższe informacje o psychologii i zdrowiu psychicznym
Pliki cookies i prywatność
Używamy plików cookies w celach marketingowych i statystycznych. Korzystamy z nich, aby zapewnić jak najlepsze doświadczenia użytkownika. W każdej chwili możesz edytować swoje ustawienia plików cookies. Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z naszą polityką prywatności
Pliki cookies i prywatność
Używamy plików cookie, aby pomóc Ci w sprawnej nawigacji i wykonywaniu niektórych funkcji. Poniżej znajdziesz szczegółowe informacje o wszystkich plikach cookie w każdej kategorii zgody. Pliki cookie, które są sklasyfikowane jako „Niezbędne”, są przechowywane w Twojej przeglądarce, ponieważ są niezbędne do umożliwienia podstawowych funkcji witryny. Używamy również plików cookie stron trzecich, które pomagają nam analizować, w jaki sposób korzystasz z tej witryny, przechowywać Twoje preferencje oraz dostarczać treści i reklamy, które są dla Ciebie odpowiednie. Te pliki cookie będą przechowywane w Twojej przeglądarce tylko za Twoją uprzednią zgodą. Możesz włączyć lub wyłączyć niektóre lub wszystkie te pliki cookie, ale wyłączenie niektórych z nich może wpłynąć na jakość korzystania ze strony.
Niezbędne pliki cookies
Niezbędne pliki cookies są wymagane do działania podstawowych funkcji tej witryny. Jest to na przykład zapewnienie bezpiecznego logowania. Niezbędne pliki cookies nie przechowują żadnych danych osobowych.
Cookie |
Domena | Ścieżka | Typ | Ważność |
Opis |
---|---|---|---|---|---|
XSRF-TOKEN | psychologicznie.pl | / | Niezbędne |
2 godziny |
Ten plik cookie został napisany, aby pomóc w bezpieczeństwie witryny w zapobieganiu atakom typu Cross-Site Request Forgery. |
_GRECAPTCHA | www.google.com | /recaptcha | Niezbędne | 6 miesięcy |
Google reCAPTCHA ustawia niezbędny plik cookie (_GRECAPTCHA) podczas wykonywania w celu zapewnienia analizy ryzyka. |
_GRECAPTCHA cookie was first detected on: https://psychologicznie.pl/ | |||||
PHPSESSID | psychologicznie.pl | / | Niezbędne | Sesja | Plik cookie generowany przez aplikacje oparte na języku PHP. Jest to identyfikator ogólnego przeznaczenia używany do obsługi zmiennych sesji użytkownika. Zwykle jest to liczba generowana losowo, sposób jej wykorzystania może być specyficzny dla witryny, ale dobrym przykładem jest utrzymywanie statusu zalogowania użytkownika między stronami. |
__stripe_mid | .psychologicznie.pl | / | Niezbędne | 1 rok |
This cookie is associated with Calendly, a Meeting Schedulers that some websites employ. This cookie allows the meeting scheduler to function within the website. |
__stripe_sid | .psychologicznie.pl | / | Niezbędne | 30 minut | This cookie is associated with Calendly, a Meeting Schedulers that some websites employ. This cookie allows the meeting scheduler to function within the website. |
psychologicznie_session | psychologicznie.pl | / | Niezbędne | 2 godziny |
|
m | m.stripe.com | / | Niezbędne | 13 miesięcy |
|
lastplace | psychologicznie.pl | / | Niezbędne | 1 dzień |
Analityczne pliki cookies
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje na temat wskaźników, takich jak liczba odwiedzających, współczynnik odrzuceń, źródło ruchu itp.
Cookie |
Domena | Ścieżka | Typ | Ważność |
Opis |
---|---|---|---|---|---|
_ga | .google.com | / | Analityczne |
2 lata | Służy do rozróżniania użytkowników. |
_ga_"identyfikator-kontenera" | .google.com |
/ | Analityczne | 2 lata | Służy do przechowywania stanu sesji. |
_hjSessionUser_{site_id} | / | Cookie | 1 rok | Ustawiany, gdy użytkownik po raz pierwszy wyląduje na stronie. Utrwala identyfikator użytkownika Hotjar, który jest unikalny dla tej witryny. Hotjar nie śledzi użytkowników w różnych witrynach. Zapewnia, że dane z kolejnych wizyt w tej samej witrynie są przypisywane do tego samego identyfikatora użytkownika. Typ danych JSON. | |
_hjid | / | Cookie | 1 rok | Jest to stary plik cookie, którego już nie ustawiamy, ale jeśli użytkownik ma go niewygasłego w swojej przeglądarce, ponownie wykorzystamy jego wartość i przeniesiemy do _hjSessionUser_{site_id}. Ustawiany, gdy użytkownik po raz pierwszy wyląduje na stronie. Utrwala identyfikator użytkownika Hotjar, który jest unikalny dla tej witryny. Zapewnia, że dane z kolejnych wizyt w tej samej witrynie są przypisywane do tego samego identyfikatora użytkownika. Typ danych UUID. | |
_hjFirstSeen | / | Cookie | 30 minut, wydłużony w zależności od aktywności użytkownika | Identyfikuje pierwszą sesję nowego użytkownika. Używany przez filtry nagrywania do identyfikacji nowych sesji użytkowników. Typ danych boolean true/false. | |
_hjHasCachedUserAttributes | / | Cookie | - | Umożliwia nam sprawdzenie, czy zestaw danych w elemencie _hjUserAttributes Local Storage jest aktualny, czy nie. Typ danych boolean true/false. | |
_hjUserAttributesHash | / | Cookie | 2 minuty, przedłużany co 30 sekund | Pozwala nam dowiedzieć się, kiedy dowolny atrybut użytkownika uległ zmianie i wymaga aktualizacji. Typ danych Content hash. | |
_hjSession_{site_id} | / | Cookie | 30 minut, wydłużony w zależności od aktywności użytkownika | Przechowuje bieżące dane sesji. Zapewnia, że kolejne żądania w oknie sesji są przypisywane do tej samej sesji. Typ danych JSON. | |
_hjSessionTooLarge | / | Cookie | 1 godzina | Powoduje, że Hotjar przestaje zbierać dane, jeśli sesja staje się zbyt duża. Określane automatycznie przez sygnał z serwera, jeśli rozmiar sesji przekroczy limit. Typ danych boolean true/false. | |
_hjSessionResumed | / | Cookie | - | PUstawienie, kiedy sesja/nagranie jest ponownie łączone z serwerami Hotjar po zerwaniu połączenia. Typ danych boolean true/false. | |
_hjCookieTest | / | Cookie | Poniżej 100 ms, czas wygaśnięcia pliku cookie ustawiony na czas trwania sesji | Sprawdza, czy kod śledzenia Hotjar może używać plików cookie. Jeśli może, ustawiana jest wartość 1. Usuwany prawie natychmiast po utworzeniu. Typ danych boolean true/false. | |
_hjLocalStorageTest | / | Cookie | Poniżej 100 ms | Sprawdza, czy Hotjar Tracking Code może korzystać z Local Storage. Jeśli może, ustawiana jest wartość 1. Dane przechowywane w _hjLocalStorageTest nie mają czasu wygaśnięcia, ale są usuwane niemal natychmiast po ich utworzeniu. Typ danych boolean true/false. | |
_hjSessionStorageTest | / | Cookie | Poniżej 100 ms | Sprawdza, czy kod śledzenia Hotjar może korzystać z Session Storage. Jeśli może, ustawiana jest wartość 1. Dane przechowywane w _hjSessionStorageTest nie mają czasu wygaśnięcia, ale są usuwane niemal natychmiast po ich utworzeniu. Typ danych boolean true/false. | |
_hjIncludedInPageviewSample | / | Cookie | 2 minuty, przedłużany co 30 sekund | Ustawienie określające, czy użytkownik jest uwzględniony w próbkowaniu danych zdefiniowanym przez limit odsłon witryny. Typ danych boolean true/false. | |
_hjIncludedInSessionSample_{site_id} | / | Cookie | 2 minuty, przedłużany co 30 sekund | Ustawienie określające, czy użytkownik jest uwzględniony w próbkowaniu danych zdefiniowanym przez dzienny limit sesji witryny. Typ danych boolean true/false. | |
_hjAbsoluteSessionInProgress | / | Cookie | 30 minut, wydłużony w zależności od aktywności użytkownika | Służy do wykrywania pierwszej sesji odsłony użytkownika. Typ danych boolean true/false. | |
_hjTLDTest | / | Cookie | - | Próbujemy przechowywać plik cookie _hjTLDTest dla różnych alternatywnych podciągów URL, aż do niepowodzenia. Umożliwia nam próbę określenia najbardziej ogólnej ścieżki pliku cookie do użycia zamiast nazwy hosta strony. Oznacza to, że pliki cookie mogą być współdzielone w subdomenach (w stosownych przypadkach). Po tym sprawdzeniu plik cookie jest usuwany. Typ danych boolean true/false. | |
_hjClosedSurveyInvites | / | Cookie | 1 rok | Ustawiane, gdy użytkownik wchodzi w interakcję z modalem zaproszenia do ankiety. Zapewnia, że to samo zaproszenie nie pojawi się ponownie, jeśli zostało już wyświetlone. Lista identyfikatorów ankiet, zakodowanych w adresie URL. | |
_hjDonePolls | / | Cookie | 1 rok | Ustawiane, gdy użytkownik wypełni ankietę na miejscu. Zapewnia, że ta sama ankieta nie pojawi się ponownie, jeśli została już wypełniona. Lista identyfikatorów ankiet, zakodowanych w adresie URL. | |
_hjMinimizedPolls | / | Cookie | 1 rok | Ustawia, kiedy użytkownik minimalizuje ankietę w witrynie. Zapewnia, że ankieta pozostaje zminimalizowana, gdy użytkownik porusza się po witrynie. Lista identyfikatorów ankiet, zakodowanych w adresie URL. | |
_hjShownFeedbackMessage | / | Cookie | 1 dzień | Ustawiane, gdy użytkownik zminimalizuje lub zakończy widżet opinii. Zapewnia, że widżet opinii zostanie załadowany jako zminimalizowany, jeśli użytkownik przejdzie do innej strony, na której jest ustawiony na wyświetlanie. Typ danych logiczna prawda/fałsz. | |