Popularne filtry

Psycholog dziecięcy Kraków

Jestem psycholożką, terapeutką par. Ukończyłam szkolenia z zakresu systemowej terapii rodzin oraz terapii par i małżeńst... Czytaj więcej

Gabinet: 30-054 Kraków, Spokojna 25/3

Psycholog dziecięcy w Krakowie

Według najnowszych danych blisko 2000 dzieci podjęło próbę samobójczą w 2022 roku. Co siódme dziecko boryka się z kolei z problemami, które nie pozostają bez echa dla jego zdrowia psychicznego. Są różne sytuacje, w których dzieci podobnie jak dorośli sobie nie radzą, kiedy do tych problemów dochodzą jeszcze kłopoty z emocjami, relacjami społecznymi, a także objawy psychosomatyczne, wówczas sytuacja staje się naprawdę trudna i nie warto odwlekać wizyty u psychologa dziecięcego.

Kraków psycholog dziecięcy — skuteczność diagnozy

Każde nawet z pozoru błahe zmiany w zachowaniu czy rozwoju dziecka powinny wzbudzić czujność rodziców. Już pierwsza wizyta u psychologa dziecięcego może pomóc w wykryciu i trafnym zdiagnozowaniu problemu. Nie zawsze oznacza to jednak długotrwałą terapię. Ostatecznie to bowiem lekarz dobiera najlepsze rozwiązanie. Warto jednak dmuchać na zimne i każde niepokojące objawy skonsultować ze specjalistą.

Kiedy pomoc specjalisty okazuje się niezbędna

Każdy negatywny przejaw zmiany, która zaszła w zachowaniu dziecka, powinien skłonić rodzica do udania się z pociechą do psychologa dziecięcego w Krakowie. Z wizytą nie warto zwlekać, gdy dziecko jest nad wyraz agresywne, wycofane lub ma problem w nawiązaniu właściwych relacji społecznych. Do wizyty u psychologa skłonić powinny również duże zmiany w otoczeniu dziecka, które mogły wpłynąć negatywnie na jego zachowanie: śmierć kogoś bliskiego (także zwierzątka), rozwód rodziców czy pojawienie się nowego członka rodziny (braciszka lub siostrzyczki).

Zmiany o podłożu rozwojowym a wizyta u psychologa dziecięcego

Nierzadko problemy psychologiczne mają także czysto fizyczne objawy takie jak np. problemy z koncentracją, bóle głowy, brzucha, zaburzenia łaknienia. Jeżeli wizyta u pediatry nie dała odpowiedzi na ich przyczynę, wówczas warto skierować się do psychologa dziecięcego. U młodszych dzieci problemy psychologiczne ujawniają się w postaci zaburzeń rozwojowych, które można zaobserwować już u kilkumiesięcznego malucha.

Gdzie udać się z dzieckiem do specjalisty (Kraków)?

Udając się do lekarza, warto wziąć pod uwagę komfort dziecka. Prywatny gabinet czy poradnia w wielu przypadkach są strzałem w przysłowiową dziesiątkę! To mniejszy stres dla dziecka i większa swoboda. Nie zwlekaj i umów się na wizytę już dziś! Dzieci zasługują na troskliwą opiekę i wsparcie, a czasami pomoc profesjonalisty może okazać się kluczem do ich zdrowia psychicznego. Zrozumienie i skuteczna interwencja w odpowiednim momencie mogą odmienić przyszłość naszych pociech.